Vask

Kan jeg vaske bilen derhjemme? 

Svar: Både ja og nej. Du må vaske bilen derhjemme, men du må ikke udlede snavset spildevand. Vasker du bilen på gaden, er der stor risiko for, at vaskevandet bliver ført med giftige tungmetaller, olierester og kemikalier strømmer direkte ud i vores vandveje og ud i havet. Det bedste er at vaske bilen i en vaskehal, der tager sig af spildevand med olieudskillere og andet renseudstyr. Hvis du ikke har mulighed for at komme til en vaskehal, så prøv at vaske bilen på græs, jorden kan så til en vis grad fange forurenende stoffer, inden de når grundvandsspejlet. For mere information om, hvad der gælder, kontakt din kommunes miljøforvaltning.   

    Hvad er Foam Lance?

    Svar: En Foam Lance, også kaldet en skumlanse, er en beholder, der kobles til en højtryksrenser (eller bare til en vandslange alt efter model) for at kunne sprøjte tykt, dejligt skum på bilen. Forvasken er et vigtigt trin i vasketøjet, det muliggør en ekstra rengøring, der minimerer risikoen for vasketøjsridser, inden det er tid til håndvask. 

    Hvad er fælgrensning?

    Svar: Fælgrensning er et rengøringsmiddel, der reagerer med snavset på bilens fælge. Ofte er midlet PH-neutralt og syrefrit for at være skånsomt mod fælgene. Nogle midler ændrer farve, når det reagerer med metallet fra bremsestøv, hvilket gør det nemt at se, at midlet virker! 

    Læs mere her i foråret VASKEGUIDE 

    Hvad er to-spand-metoden?

    Svar: Det er en tospands vaskemetode for at minimere risikoen for ridser i vasketøjet.

    Du mangler:

    To spande - gerne med en grusbeskytter, en slags gitter i bunden af spanden, så snavs synker væk og ikke risikerer at blive samlet op på lakken igen. Et tip er at have forskellige farver på spandene. 
    Mikrofiber vaskehandske 
    - tiden med at vaske svampe er forbi! Mikrofiber hjælper med at fjerne snavset i stedet for at gnide og ridse lakken.
    Bilshampoo - der findes mange forskellige typer bilshampoo, i dette trin anbefaler vi en shampoo med voks for et ekstra beskyttende smudsafvisende lag!

    Sådan bruger du:

    Fyld spand 1 med varmt vand og bilshampoo i henhold til doseringsanvisningen på flasken. Fyld spand 2 med varmt vand. Begynd altid først at rengøre de reneste dele af bilen, såsom tag og motorhjelm, for at minimere risikoen for ridser. 

    Dyp mikrofiberhandsken i spand 1. Tegn et streg på malingen, undgå cirkulære bevægelser, men brug lige bevægelser. Skyl handsken i spand 2. Gentag proceduren panel for panel, indtil du har shampooet hele bilen.  

    Skrub eller tryk aldrig hårdt på malingen. Brug i stedet lidt ekstra rindende vand til at fjerne den genstridige plet.

    Skyl fra top til bund, og du vil se, at alt midlet er vasket af. 

    Læs mere her i foråret VASKEGUIDE

    Hvordan vasker du dine mikrofiberklude? mikrofiber klude

    Svar: Du vasker dine mikrofiberklude i din almindelige vaskemaskine, med særligt vaskemiddel, og lufttørrer dine mikrofiberklude.

    1. Vaskes ved 40 grader.

    Ved at vaske ved 40 grader sparer du både på mikrofiberklude og miljøet.

    2. Brug vaskemiddel til mikrofiberklude.

    Der findes specielt tilpassede vaskemidler til mikrofiberklude; disse er specielt designet til at opløse rester fra voks, polish og andre bilplejeprodukter fra mikrofiber. Bruger du almindeligt vaskemiddel, kan det påvirke kvaliteten af mikrofibrene og forringe mikrofiberkludens egenskaber. 

    3. Lufttør

    Kluden kan blive meget statisk, hvis dine mikrofiberklude tørretumbles, hvis det ikke hjælper dig i din brug anbefaler vi, at dine mikrofiberklude lufttørres.

     

    Hvordan vasker du polerpuder?

    Svar: Du vasker dem nemmest i en vaskemaskine.

    1. Rengør remskiverne umiddelbart efter du er færdig med at polere. Det bliver så meget nemmere at fjerne polish, lak og olierester.

    2. Hvis de er meget snavsede, kan du fylde vand og puderenser i en spand, lad stå i 30-45 minutter.

    3. Brug en børste sammen med puderenser. 

    4. Vask dem i vaskemaskinen for at fjerne det sidste snavs. Spin ikke, men skru ned til lav hastighed. 

    5. Brug ikke tørretumblere.

     Hvis du passer på dine polerhjul, får du et bedre resultat og de holder længere! 

     

    Ordre/ændring/annullering

    Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse?

    Respons:

    Når du afgiver en ordre, modtager du en bekræftelse på, at din ordre er registreret og godkendt direkte ved kassen på vores hjemmeside. Samtidig sender vi en kopi til den e-mailadresse, du har angivet i bestillingen.

    Hvis du ikke har modtaget en bekræftelse på din mail inden for få minutter, bør du tjekke, om den muligvis er havnet i spam-mappen. Finder du det der, så marker venligst, at afsenderen aldrig må ende i uønsket mail, så du undgår dette problem i fremtiden.

    Hvis du ikke kan finde det i spam-mappen, kan det skyldes, at du har indtastet den forkerte e-mailadresse.

    Dobbelttjek om du stadig har bekræftelsessiden på vores hjemmeside eller kontakt vores kundeservice, da det er vigtigt at e-mailadressen er korrekt, da vi kommunikerer via den både ved eventuelle spørgsmål og for at informere om status og forsendelsesoplysninger.

    Ændring eller annullering af ordrer

    Så længe din ordre endnu ikke er begyndt at blive behandlet, kan vi foretage ændringer i din ordre. Herefter kan du desværre ikke foretage ændringer eller annullere din ordre. 

     

    Betaling

    Hvilke bruger du til betaling?

    Vi tilbyder kortbetaling via Shopify-betalinger og Swish via Quickpay. 

    Levering

    Hvilke sender du med?

    Vi sender pakker via DHL eller Budbee, hvor det understøttes.

    Returnering / klage

    Hvordan fungerer åbent køb og fortrydelsesret?

    Hvis du ikke er tilfreds, har du 14 dages fortrydelsesret efter du har modtaget varen.

    Ved returnering af varer ved åbent køb og fortrydelsesret skal varerne sendes tilbage i væsentlig uændret stand, være ubrugte og returneres i ubeskadiget original emballage. 

    Afhængigt af varens stand kan åbent køb eller fortrydelsesret nægtes. Varen skal være i en sådan stand, at den kan sælges uden prisafslag. Ved mindre afvigelser kan eventuel værdiforringelse og/eller udgifter til rengøring og lignende reduceres fra det refunderede beløb.

    Returnering accepteres ikke for brugt tøj. 

    Fortrydelsesret og åbent køb gælder ikke for virksomheder.

    Fortrydelsesretten og åbent køb gælder ikke for udsalgsvarer eller kampagnevarer, der udgør en undtagelse i fjernkøbsloven.

    Udover fortrydelsesretten tilbyder vi åbent køb i 30 dage forudsat at varen er i ubrugt stand og returneres i ubeskadiget original emballage som ovenfor.

    Begrænsninger i åbent køb er de samme som for fortrydelsesretten som ovenfor.

    Min pakke er beskadiget, produkterne er i stykker. Hvordan gør jeg?
    Forsendelsesskadet pakke ved afhentning
    Hvis du bemærker, at din pakke er beskadiget på en sådan måde, at der er mistanke om, at noget er blevet beskadiget under transporten, når du skal afhente den hos din pakkeformidler, skal du ikke modtage den og straks anmelde det til din pakkeformidler. Det gælder både ved hjemlevering, og når du selv afhenter pakken hos en agent.
    Kontakt os inden for 2 dage efter modtagelsen, så vi kan følge op på klagen for evt omlevering eller erstatning fra rederiet.
    Pakker, der returneres til os uden at give os besked, kan ellers håndteres som uafhentet levering, hvilket betyder, at der påløber en returomkostning.

    Produkt beskadiget ved levering
    Hvis du ved udpakningen opdager, at indholdet er beskadiget, bør du
    • Kontakt vores kundeservice hurtigst muligt via e-mail info (at) jimsgarage.se. Indtast "klage" og dit ordrenummer i emnelinjen. 
    • Beskriv hvilket produkt der er beskadiget (indtast her både artikelnummer og produktnavn) 
    • Beskriv skadens art
    • Vedhæft venligst billeder, der viser følgende:
      • Vedhæft et eller flere billeder, der tydeligt viser skadens omfang. 
      • Adressekortet på forsendelsen. Hele adressekortet skal være synligt og læseligt.
      • Forsendelsen i sin helhed: alle sider af den ydre emballage, samt eventuelle emballageskader.
      • Mulig indvendig emballage.
      • Samt billeder der viser hvordan produktet var pakket ind. Hvis produktet er pakket i en æske, skal denne åbnes og fotograferes oppefra med varen og emballagen, som den var pakket ved ankomsten. 
    Min vare er gået i stykker, hvordan fungerer garantien?

    Reklamation over ødelagte produkter skal ske inden for rimelig tid efter, at fejlen er opdaget. For at vi kan acceptere reklamationen, skal kvittering/følgeseddel eller ordrebekræftelse fremvises.

    Kontakt vores kundeservice så hurtigt som muligt og beskriv problemet så detaljeret som muligt, gerne med billeder, hvis det er med til at gøre det tydeligere, og vi vil gøre alt, hvad vi kan for at hjælpe!

    Hvis problemet ikke kan løses over telefonen, sender vi dig en forudbetalt returfragtseddel, der skal bruges inden for 30 dage til at returnere produktet til os til inspektion og eventuel reparation eller udskiftning afhængigt af fejlens art.

    Vi beder dig sørge for, at enheden er godt pakket ind, og at pakken ikke overstiger den vægt, der er vist på returfragtsedlen. Inkluder venligst kontaktoplysninger og en beskrivelse af problemet i din pakke. Husk, at du altid er ansvarlig for, at forsendelsen ankommer intakt.

    Når varen er modtaget, bliver den undersøgt, og i givet fald tester vi dens funktionalitet efter den forkerte beskrivelse, vi har modtaget, for at vurdere, om fejlen skal udbedres, eller om produktet skal udskiftes.

    Efter handling returneres produktet gratis til dig.

    Tidspunktet for undersøgelse og handling kan variere afhængigt af arbejdsbyrden og tilgængeligheden af reservedele og udskiftningsenheder.

     Skulle produktet vise sig at være fejlfrit eller hvis manglen falder uden for garantien pga håndteringsfejl eller anden forkert håndtering vil blive opkrævet et gebyr på SEK 249 for fragt og fejlfinding. Dette inkluderer fragt for returnering af produktet til kunden.   

    Ved fejl, der falder uden for garantiforpligtelsen, kan vi efter ønske give et omkostningsoverslag på reparationer eller prisen på reservedele.     

    Når du vælger at bruge den returfragtseddel, vi sender dig, accepterer du vores vilkår. 

    Der mangler varer fra min levering, hvad gør jeg?

    Inden du kontakter os, så tjek om det er muligt at din ordre er opdelt i flere pakker eller flere leverancer. I så fald fremgår det af den leveringsbesked, du modtog fra os via e-mail, da vi sendte din ordre, og på din følgeseddel.

    Kontakt vores kundeservice via e-mail info (at) jimsgarage.se med "leveringsfejl" i emnelinjen. Oplys ordrenummer og angiv hvilket produkt du mangler, gerne med både navn og varenummer.

     

    Hvordan returnerer jeg en vare?

    Kontakt kundeservice via info (at) jimsgarage.se, skriv "Return" i emnelinjen sammen med ordrenummer og de varer, du ønsker at returnere. 

    Privatpersoner har 30 dages åbent køb. I tilfælde af returnering er kunden ansvarlig for omkostningerne ved returfragten. Vi behandler ikke returvarer, der er returneret mod efterkrav eller efterkrav, og købet anses i dette tilfælde for gennemført.

    Du er selv ansvarlig for, at varerne ankommer i ubeskadiget stand, og produktets originale emballage må ikke bruges som yderkarton.

    For at kunne håndtere din returnering skal vi bruge dit navn, kundenummer og ordrenummer - vedhæft gerne en kopi af følgesedlen til pakken, så vi har de oplysninger, vi skal bruge for hurtigt at kunne håndtere din returnering. 

    Hvordan foretages tilbagebetalinger ved returnering?

    Tilbagebetaling af returnerede varer sker senest 14 dage efter, at varerne er ankommet og kontrolleret af os.

    Varen skal returneres i væsentlig uændret stand. Ved afvigelser trækker vi et rimeligt beløb for eventuel værdiforringelse.

    Hvis du har valgt at betale med en Klarna-faktura, krediterer vi denne.

    Hvis du har modtaget en faktura og ønsker at returnere hele eller dele af ordren, kan det være hensigtsmæssigt at kontakte Klarna for at forlænge forfaldsdatoen på fakturaen for at undgå rykkergebyrer og krav.

     

    Ved alle returneringer sendes en bekræftelse til dig via e-mail på, at returneringen er behandlet.

    Bemærk, at opkrævede forsendelsesomkostninger eller eventuelle administrationsgebyrer ikke refunderes.

    Vi forbeholder os retten til at foretage fradrag for udgående fragtomkostninger, selvom ordren sendes til dig uden beregning.  

    Hvad sker der, hvis en pakke ikke bliver afhentet?

    Pakker forbliver normalt på leveringsstedet eller terminalen i 14 dage og returneres derefter til os. For pakker der ikke indløses og som returneres pga forsendelse ikke afhentet, afhentning nægtet, forkert angivet adresse eller anden årsag til, at en forsendelse returneres til os af en årsag, der ikke kan påvirkes af Jims Garage, forbeholder vi os retten til at opkræve kunden for forsendelsesomkostninger, returforsendelses- og ekspeditionsomkostninger, med minimum 269 SEK.